Zgodba o noprintZ

Od ideje do startupa

2. del: Dodan manjkajoči člen

by Tina

Nadaljevanje 1. dela:

V sliko položimo 2 nova puzzla

Sredi leta 2018 sta se nam pridružila nova člana ekipe in zapolnila pomembno vrzel. Simon S. in Janez sta nam namreč kot poznavalca FMCG industrije odprla popolnoma drugačen pogled na trgovinsko poslovanje, zato je šel razvoj poslovnega modela malce drugačno pot, kot je bilo mišljeno prvotno. Ugotovili smo namreč, da imamo precej več priložnosti za podporo trgovcev, več ponuditi tudi uporabnikom in nenazadnje možnosti za ustvarjanje prihodkov tudi za nas : ).

FMCG

(ang: Fast-Moving Consumer Goods) pomeni prodajo izdelkov široke potrošnje. To so torej cenejši izdelki, ki se hitro prodajajo. Med njih štejemo hrano, pijačo, izdelke za osebno nego, papirne izdelke, farmacevtske proizvode, hrano za domače živali, izdelke za gospodinjstvo ipd.

To je bil tudi povod, da smo začeli intenzivno razmišljati o dodatnih funkcionalnostih aplikacije, ki bi prišle prav, tako uporabnikom, kot tudi trgovcem. Zavedeli smo se, da moramo ob številnih trgovcih, lokalih in drugih prodajnih mestih, najti čim bolj smiseln sistem obdelave in pristopa k temu enormnemu številu različnih izdajateljev računov.

Zato smo se lotili sistematičnega popisa trgovcev z več kot petimi prodajnimi mesti, preverjali smo vsa poznanstva, ki bi nam lahko prišla prav pri kontaktiranju le-teh, razmišljali o različnih prodajnih pristopih in seveda o prihodkovnemu modelu. Spotoma smo pridobivali informacije, ki so nam služile kot podlaga za dodatne funkcionalnosti aplikacije. Želeli smo namreč, da bi ta prinašala koristi za obe strani, tako trgovce, kot uporabnike, predvsem pa da bi rešila čim več težav, ki jih prinašajo tiskani računi.

Ideja končno dobiva formo

Sočasno pa smo razvijali tudi aplikacijo, ki je dobivala vedno bolj oprijemljivo podobo. Zaradi optimizacije stroškov smo vse izvajali na domačih računalnikih. Boris in Sebi, računalniška entuziasta, sta intenzivno razmišljala o tehnični izvedbi in rešitvah aplikacije. Natančno sta popisala vse faze procesa, jih strukturirano zapisala in tako že sproti začela sestavljati tehnično dokumentacijo o vseh detajlih aplikacije, ki jo danes po obsegu že lahko primerjamo s pošteno debelim romanom :). Po mnogo prebedelih nočeh sta razvila in postavila celoten prototip. Vse, od izdaje računa, do prikaza le-tega v aplikaciji. Seveda, z upoštevanjem vseh možnih scenarijev, ki se lahko v tem procesu zgodijo.

Brezpapirni računi so prihodnost

  • Nič več iskanja
  • Nič več neuporabnih zbledelih termo računov.
  • Enostavno povezovanje s karticami zvestobe.
  • Vsi računi v eni sami aplikaciji.
  • Prijazni okolju.
  • Enostavno uveljavljanje garancij in menjav izdelkov.

Vezni člen med nami in trgovci

Takrat smo se začeli povezovati tudi z največjimi razvijalci blagajniških sistemov. Ti so po naši specifikaciji začenjali prilagajati svoje sisteme tako, da so se lahko povezali z našo aplikacijo. Prva delovna verzija z back in front end-om je bila končno razvita in interno uspešno testirana v septembru 2018. V realnem okolju trgovine Market Bistrica v Domžalah smo s pomočjo podjetja SIING, katerega blagajno uporabljajo v omenjeni trgovini, začeli testirati aplikacijo v decembru 2018. Torej eno leto in pol od ustanovitve podjetja, kar je za nekoga veliko, za drugega malo. Pri čemer se je potrebno zavedati, da je večina ekipe delala v svojem prostem času. Tako smo, namesto večernega poležavanja na kavčih in vikend izletov, pridno sedeli za računalniki ali brainstormali v kakšni sejni sobi. Še vedno je bilo namreč potrebno preživeti in hoditi v službo. Zato je bil to za nas velik mejnik. Izjemen trenutek, saj smo končno imeli v rokah nekaj otipljivega. To nas je napolnilo z novo zalogo energije, saj je bil to za nas začetek prave male revolucije. Šlo je za popolno spremembo (paradigm shift) celotnega sistema, tudi miselnosti ljudi. In vsi vemo, da takšne stvari terjajo svoj čas.

Našo rešitev smo kmalu za tem predstavili tudi FURSu, kjer so nas sprejeli zelo pozitivno. Po podrobni obrazložitvi sistema oziroma delovanja naše aplikacije pa so podali tudi uradno mnenje, ki pravi, da naša rešitev ni v nasprotju z zakonodajo in da jo sprejemajo kot ustrezno.

Če si priden, potem …

Po uspešnem letu, smo si končno privoščili mali žur. Priredili smo si namreč več kot zaslužen novoletni team building. Jutro, ki je sledilo, pa je rodilo novo ime aplikacije. Kdo bi si mislil, a je lahko nekaj tako trivialnega kot ime, skoraj tako komplicirano kot razvoj aplikacije :).

Ugotovili smo namreč, da prvotno ime Fin4Green ni ustrezno iz več razlogov. Ni nam bilo po godu že to, da »googlanje« te besedne zveze med zadetki vrne tudi nekakšne vojaške vsebine. Poleg tega nas je presenetilo dejstvo, da obstajajo podjetja s podobnimi imeni in …. khm, priznamo, malo hecno … številka 4 v kitajski numerologiji ni ravno srečna :). Ali je kaj na tem ali ne, ne vemo, ampak zakaj bi rinili v težave, če ni potrebno, kajne? In ulalala … žurka je idealna priložnost za kreiranje idej, zato smo na plano potegnili vso kreativnost, ki jo premoremo. Nekaj imen je bilo zanimivih, nekaj trapastih, sem pa tja tudi kakšno popolnoma nesprejemljivo. Pač, dali smo si duška. Zatem smo malo frizirali besede, premetavali črke, kombinirali zloge in naredili izbor finalnih treh: PrintDiet, Holobox in noprintZ. In tako navsezgodaj zjutraj, ob zajtrku, končno izglasujemo »noprintZ«. Itak, brez printanja, a ne? Tako smo preimenovali podjetje v Fin4Green, aplikacija je pa postala noprintZ. In začelo se je novo obdobje …

Ker nam je bilo pomembno, da je aplikacija narejena profesionalno, funkcionalno, všečno in predvsem uporabniku prijazno, smo se povezali z zunanjim izvajalcem za razvoj uporabniškega vmesnika (front end-a), ki nam je pomagal razviti verzijo 1.0. Na trg smo jo lansirali sredi leta 2019, oktobra istega leta pa je ta končno pristala tudi v Google Play-u in App Store-u, s čimer je postala tudi javno dostopna. Ko bi vi vedeli kako smo bili veseli in ponosni!

Se nadaljuje …

Foto: Mojca Gorjan@co.lounge