Predstavljamo Bankart CMO

Rainer
Schamberger

Na križišču bančništva in ITja

by Tanja

Oseba polna različnih interesov in širokega spektra znanj. To mu omogoča širok zorni kot s katerega gleda v prihodnost, saj lahko vidi priložnosti tam, kjer se različna področja prekrivajo. Po zavidljivi karieri v sektorju plačil in bančnih vodah, se je pridružil Bankart-u, podjetju s katerim smo bolj ali manj vsi v stiku ves čas, le da tega ne vemo. Partner noprintZ-a, Bankart, je namreč nosilec vodilne kartično-procesne infrastrukture pri nas.

Dr. Rainer Schamberger v Bankartu vidi izjemen potencial, kar je tudi botrovalo njegovi odločitvi, da se podjetju pridruži. Predvsem v možnostih širitve spektra storitev na področja, ki se odpirajo na križišču bančništva in informatike. Kljub temu, da mu je digitalen svet zelo blizu, pa se zaveda, da ta (še posebno v teh nepredvidljivih časih, posebej v času pandemije Covid-19) za dobre medčloveške odnose in posledično sodelovanje z obstoječimi ter potencialnimi strankami, preprosto ne zadošča. Predstavljamo torej Bankart CMO, človeka povezovanj, pa naj si gre za tehnologijo, ljudi ali znanja.

Prihajate iz računalniških vod, imate doktorat iz tega področja. Kako ste potem pristali v bančništvu? Bi lahko torej sklepali, da se bančne inštitucije počasi spreminjajo v tehnološke družbe?

Že med študijem sem delal v skupini Sparkassen IT, kjer sem pridobil pomembne izkušnje in že takrat je bilo več kot očitno, da bom na tej poti tudi ostal. Sodeloval sem v veliko IT projektih, kar mi je sedaj v veliko pomoč, saj sta ravno programska oprema in digitalizacija glavni orodji, ki spreminjata storitve finančnega sektorja. In spremembe se odvijajo s takšno hitrostjo kot še nikoli prej. To je bilo tudi že od nekdaj moje gonilo, predvsem pa si nikoli nisem želel »plavati z mainstreamom«. Vedno sem namreč rad gledal v prihodnost, predvsem kako povezati različne stvari.

Vedno je potrebno imeti soglasje uporabnika. Kupec mora imeti koristi, želi učinkovitost,  in predvsem prihranek časa.

Glede na to, da ste že dolgo v tej industriji predvidevam, da imate precej jasno vizijo kako bo videti nakupovalna izkušnja čez na primer 10 let.

Vedno moramo pogledati iz zornega kota kupca, kot je na primer, nakupni proces  v trgovini s prehranskimi izdelki – predstavljajte si kolikrat morajo biti izdelki premeščeni – iz centralnega skladišča na tovornjak, iz tovornjaka v trgovino, v trgovini na polico, iz police potem v nakupovalni voziček, pa od tam na blagajniški trak in spet nazaj v voziček in tako dalje. Mislite, da je to učinkovito? Enako velja za plačila. Morda bomo prepoznani že ob vstopu v trgovino, kjer bomo samo poskenirali svoje izdelke in nato preprosto zapustili trgovino. Na izhodu bomo z enostavnim klikom potrdili plačilo in prejeli digitalni račun. Na nekaterih koncih sveta je to že realnost.

Kakšna je vloga Bankart-a danes in kje ga vidite v prihodnosti? Glede na to, da finančno industrijo čakajo korenite spremembe, kako bo to vplivalo na razvoj vašega podjetja? Kako se prilagajate tovrstnim spremembam?

Plačila se bodo v prihodnosti poenotila; kupec namreč ne želi imeti kaj dosti opravka z načinom plačila, zato bo potrebno nuditi vse možnosti, od fizičnih, do digitalnih. Najbolj pomembno pa je, da bo plačilo izvedeno v realnem času. To ogrodje vrhunske tehnologije smo že vzpostavili. Nadalje, plačilni proces mora biti vgrajen v sam tok nakupovalne izkušnje, zato smo v našo verigo dodanih vrednosti dodali tudi storitev identifikacije z digitalno identiteto oziroma preko videa, ki vam ob plačilu avtomatično omogoča tudi prejem elektronskih računov. Gre za tako imenovan proces “od začetka do konca”, v enem brezšivnem paketu. PSD2, ki je v bistvu temelj za odprto bančništvo oziroma odprto ekonomijo, bo porušil meje med silosi podatkov, ki v bistvu pripadajo kupcem in ne predstavnikom industrije.

Povprečnega kupca pri digitalnih storitvah najbolj skrbi varnost in zasebnost. Kako odgovarjate na tovrstne skrbi?

Če se navežem na prej omenjeno – vedno je potrebno imeti soglasje uporabnika. Kupec mora imeti koristi, želi učinkovitost,  in predvsem prihranek časa. Dostopnost pravih podatkov na pravem mestu in ob pravem času, prejem posebne ponudbe, krojene za vsakega posameznika posebej – to je tisto, kar prinaša dodano vrednost. In tukaj lahko igra umetna inteligenca ogromno vlogo, seveda, če jo uporabimo v prid kupcev.

Pri vsem tem sta zanesljivost procesiranja in zagotovitev najvišje možne varnosti nujna predpogoja in tukaj vidim nas, Bankart, kot zaupanja vredno entiteto, ki je že danes nosilec nacionalne temeljne infrastrukture.  

Brezpapirni računi so prihodnost

  • Nič več iskanja
  • Nič več neuporabnih zbledelih termo računov.
  • Enostavno povezovanje s karticami zvestobe.
  • Vsi računi v eni sami aplikaciji.
  • Prijazni okolju.
  • Enostavno uveljavljanje garancij in menjav izdelkov.

Kako vidite povezovanje interneta in plačilnih sistemov? Ali lahko pričakujemo, da bo naš hladilnik sam opravil nakup in nato tudi izvedel plačilo?

Tovrstni ekosistemi bodo nastali tam, kjer bo mogoče narediti povezave na novodoben način. Veliko število različnih industrij razmišlja v smer kako bi ponudile kupcem čim več prednosti. Kot na primer avtomobilska industrija, ki veliko vlaga v razvoj avtomobilov, ki bodo lahko vozili brez kakršnekoli intervencije človeka. Zavarovalniške družbe raziskujejo sistem zdravstvene ekonomije, kjer lahko na primer posameznik pridobi več točk, če na primer na dan preteče več kilometrov. No, bomo videli, veliko možnih scenarijev obstaja, pa vendar morajo biti konec koncev predvsem smiselni in dejansko uporabni.